Профил Настройки Оценка Съобщения Любими Изход

pojenski.bg Блог

Заглавна страница Блог Как да останем във форма по време на празниците?

Как да останем във форма по време на празниците?

В новата ни рубрика съвместно със Страхил Иванов от [Fitbg.net](www.fitbg.net) ще си говорим за правилно хранене, спорт и изобщо как да имаме тяло, в което се чувстваме добре. Вярваме, че дрехите подчертават красотата на тялото ни, но за да я постигнем и трябва да се погрижим правилното хранене и движението да присъствам в нашия живот. Страхил ще ни помогне да разберем точно как да направим това. ![](http://upload.pojenski.bg/bg/images/blog/a009e0e9b5c90398e537fb78a0bc117f.jpg) Тъй като сме на прага на едно голямо, годишно похапване решихме да се допитаме до Страхил за това как да останем във форма заобиколени от толкова много вкусна и любима храна. Ето какво ни посъветва той. Зимните празници наближават и на много от нас ни се иска да забравят за своя [хранителен режим](https://fitbg.net/blog/fat-loss/hranitelen-rejim) и тренировки и да се отдадат на празнично настроение и обилно похапване. Но все пак не е лошо да съчетаем полезното с приятното през този период. Ето няколко идеи как може да стане това. 1. Заложете повече на домашната храна В празничния сезон събитията са много, както и поводите за излизане – вечеря с приятели, семейна сбирка… А в тези случаи обилното преяждане е почти гарантирано. За да ограничиш броя [калории](https://fitbg.net/blog/nutrition/kalorii), които ще погълнеш – преди да тръгнеш, хапни в къщи. Нещо домашно приготвено, засищащо и полезно. Може да е едно от храненията ти по режим, ако спазваш такъв. След това ще хапваш с всички останали, но шансът да преядеш ще е по-малък, защото вече ще си сит. 2. Хранете се редовно Често по празниците хората решават да пропуснат едно-две хранения, за да могат да похапнат повечко от празничната вечеря или пък за да наваксат прекаляването с храната от вчера. Това не е добро решение. Не е достатъчно просто да ядем някакви калории за деня, а да ги разпределим равномерно между храненията си, всяко от които да съдържа нужната доза [белтъчини](https://fitbg.net/blog/nutrition/protein), [въглехидрати](https://fitbg.net/blog/nutrition/vuglehidrati) или [мазнини](https://fitbg.net/blog/nutrition/maznini). И то в подходящо количество. Ако изядем всичко наведнъж, храната няма да се усвои пълноценно. Това може да доведе до газове, [задържане на вода](https://fitbg.net/blog/fat-loss/zadurjane-na-voda) от прекаляването с въглехидратите и още по-лошо – складиране на мазнинки. А тези проблеми от своя страна влияят зле на настроението… ![](http://upload.pojenski.bg/bg/images/blog/20bff162217ab5cc8dcab4a2e8322d59.jpg) 3. Ограничете алкохола и газираното. Пийте достатъчно вода. През празниците се прекалява и с консумацията на нездравословни напитки. Алкохолът и безалкохолното са изключително лесен начин да се надуе тялото с празни калории, които нямат никаква хранителна стойност. Добре е алкохолът да се ограничи до 1-2 чаши на ден, особено ако е спиртен. За безалкохолните важи същото, но при тях може да потърсите и диетичен вариант, без захар. Пак са вредни, но поне нямат почти никакви калории. Водата обаче не трябва да се забравя. Хидратирайте се добре като пиете своя препоръчителен воден прием за деня. Може да го сметнете с помощта на [калориен калкулатор](https://fitbg.net/blog/nutrition/smqtane-na-kalorii). Така няма да чувствате жажда, която по-често да води до прием на различни напитки, а и приема на достатъчно вода ще помогне на тялото да се пречисти по-добре от излишните вещества и непреработена храна, които са в повече по празниците. 4. Трябва да се храните бавно и умерено Когато се храните – правете го бавно, дъвчете добре и внимавайте с количеството. Така мозъкът ще има достатъчно време да осъзнае, че тялото е сито и не му е нужна още храна. Освен това ще дъвчете по-качествено и храната ще бъде по-лесна за храносмилане. Бавното хранене ще предотврати както поемането на излишни калории, така и по-доброто преработване и изразходване на поетата храна. Така ще избегнете и [подут корем](https://fitbg.net/blog/fat-loss/podut-korem), и излишни угризения. ![](http://upload.pojenski.bg/bg/images/blog/4e5af8711b2a048cd4416ebe0bb70afd.jpg) 5. Поддържайте физическата си активност на ниво Не забравяйте и да останете активни по време и между празниците. Ако тренирате - запазете поне 2-3 тренировки седмично или поне 60-90 минути физическа активност на ден – разходка, [стречинг](https://fitbg.net/blog/training/stretching), кардио… вариантите са много С физическата активност енергоразхода на тялото ще се повиши и ще усвоите добре по-голяма част от завишените по празниците калории. 6. Щастието е в баланса Както и да подходите към този период, стремете се да намерите баланса във всичко. Не се самообвинявайте излишно – нормално е да има някое и друго прегрешение в хранителния режим и тренировките. Но все пак и не се отпускайте напълно, отдавайки се изцяло на ядене и запой. Важно е да си прекарате добре на празниците, но и да останете активни и във форма през този период, за да започнете новата година доволни от себе си и без угризения.